lancerbanner

افزایش قیمت سکه و طلا در هفته اول سال

[ad_1]

علیرغم به نقل از هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار سکه و طلا در هفته اول سال جدید مورد توجه و استقبال چندانی قرار نگرفته است، اما به دلیل نوسانات نرخ ارز در بازارهای داخلی است. ، سکه و طلا افزایش می یابد انجام شده است علاوه بر افزایش قیمت انواع سکه و مصنوعات طلا، سکه حبابی نیز افزایش یافته است.

نادر بذرافشان در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا در هفته اول سال جدید، اظهار کرد: تا پایان سال اکثر مردم به سفر رفته بودند، بازار چندان رونق نداشت. تا اواسط هفته، و آنها چیز زیادی از وسط هفته نمی دانستند. در روزهای پایانی هفته، هفته رو به بهبود بود، اما در هفته اول سال جدید، بازار سکه و طلای جدید هر سال کار شلوغی نداشت.

هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اما این موضوع با افزایش قیمت سکه و طلا همراه شد. اما در بازارهای جهانی طلا شاهد نوسانات محسوسی نبودیم و در مجموع قیمت جهانی طلا تنها دو دلار در هر اونس کاهش یافت. اما در بازارهای داخلی با انتشار اخباری از بحران سیاسی-اقتصادی، بحران روسیه و اوکراین و نوسانات نرخ ارز، سکه و طلا گران شدند. بازار تقاضای چندانی نداشت اما افزایش قیمت سکه و طلا نیز بازار را تحت تاثیر قرار داد.

باور کنید یا نه، در حدود چند ماه اخیر، قیمت نسبتاً ثابت بوده و تغییر چندان زیاد نبوده است. مثلاً سکه در مرز 1 میلیون و 2 هزار تومان تا 1 میلیون تا 3 هزار تومان، بین دو تا پنج درصد نوسان خواهد داشت که طبیعی است و مربوط به نوسانات اونس جهانی، نوسانات بازار داخلی و سیاسی است. -اخبار اقتصادی بنابراین افراد می توانند معاملات دیگری (با ثبات نسبی ایجاد شده توسط خودشان) برای خرید و فروش سکه و طلا انجام دهند.

سکه تا 2000 تومان رشد کرد و حباب بزرگتر شد

اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در پایان هفته و تغییرات آن نسبت به هفته اول سال، گفتند: و قدیمی ترین سکه، با 4000 تومان افزایش در پایان هفته به 2 میلیون و 4000 تومان رسید. نیم سکه تغییر چندانی نداشته و در آخرین معامله هفته قیمت بر روی سقف هفت میلیون و دو هزار تومان ثابت شده است. اما ربع سکه و سکه گرما نیز به ترتیب 2000 تومان (ربع سکه) و 2000 تومان (یک سکه سکه) افزایش قیمت داشتند. ربع سکه تا پایان هفته به چهار میلیون و چهار هزار تومان رسید و سکه تابستانی دو میلیون و سه هزار تومان شد.

وی ادامه داد: همین قیمت هر انس طلا (3 اونس) که مبنای معاملات طلا است، در هفته جاری با 5 هزار تومان افزایش به 5 میلیون و 5 هزار تومان رسیده است. در پایان در پایان هر هفته قیمت یک گرم طلا به قیمت یک میلیون و 3 هزار تومان تعیین شد و در پایان آن دوره 4 هزار تومان تعلق گرفت. حباب سکه نسبت به روزهای پایانی سال که تا 5 هزار تومان کاهش یافته بود و حداقل خود به خود رسیده بود، در این هفته دوباره افزایش یافته و اکنون در حدود 2000 تومان است.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما