lancerbanner

اطلاعیه سفارت ایران در افغانستان مبنی بر تعلیق فعالیت کنسولی ایران در هرات

[ad_1]

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اعلام کرده است که خدمات کنسولی ایران در هرات به دلیل مسائل امنیتی تکمیل نشده است.

به گزارش ایسنا، سفارت افغانستان در افغانستان اعلام کرد: با توجه به تحولات اخیر و مشکلات پیش آمده برای سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، عدم کنترل آن و همچنین امنیت مشکلات.” / 1/2 هرگونه اطلاعات ثانویه از ارائه خدمات کنسول، از جمله صدور رسید را غیرفعال کنید.

در همین حال، رییس وزارت امور خارجه جنوب آسیا با احضار سفارت افغانستان در تهران، به شدت به حملات به سفارت ایران در کابل و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اعتراض کرد.

وی مسئولیت خود را برای حفظ قانون و نظم در عرصه دیپلماسی و برخورد قانونی با مهاجمان از طرف جمهوری اسلامی ایران یادآور شد.

مدیرکل جنوب آسیا همچنین به افغانستان اطلاع داد که آژانس های ثانویه کنسولی جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت کامل نمایندگان جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را در افغانستان متوقف کرده اند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه به ویژه با حضور سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات کرد: امنیت سفارت ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در هرات و سایر شهرهای افغانستان باید در قالب امنیت کامل و تضمین های لازم برای عملکرد این ماموریت ها فراهم شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط عمیق تاریخی دو ملت ایران و افغانستان و ملت میزبان و ملت ایران از سوی مردم افغانستان نسبت به توطئه های دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد. .

خطیب زاده تاکید کرد: متأسفانه برخی از کلیپ ها و اظهار نظرهای ایران یا افغانستان با وحشت در حال انتشار است که حرکت عواطف مردم دو کشور است و هوشیاری مهمتر از مردم و آنهاست. مسئول

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: با سفیر و مقامات جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به طور مستمر در تماس هستیم.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما