lancerbanner

استقلال دردناک جراحی دندانپزشک رحم ندارد! (عکس) – تمرین سه

[ad_1]

کد خبر: 1812804 |
09 مارس 1400 ساعت 00:20 |
2,391 بازدید |

0
دیدگاہ

روزی که پرسپولیس چهارم شد؛

یکی از قابل پیش بینی ترین مربیان تاریخ پرسپولیس به راحتی 0-2 رقیب دیرنا را شکست داد.

به گزارش “ورزش سه”، 22 سال پیش پرسپولیس ساعت پنج بعد از ظهر در ورزشگاه آزادی برابر استقلال به میدان رفت و با دو گل تبار مهدی هاشمی و آخر رافت پیش قدم شد. شرایط از ابتدای داربی در حریف ارتش چندان مساعد نبود و هواداران استقلال امید چندانی آن را در این برد ندیدند. تنها چند روز مانده به شروع بازی اسکوموروخوف سرمربی استقلال پس از تساوی بدون گل مقابل فولاد در تهران توسط علی فتح الله زاده اخراج شد و تغییر و تحول عجیبی در این تیم رقم خورد. با این حال شروع خوب استقلال در این فصل، قرعه کشی در داربی ادامه داشت و در جنجال ادامه خاطره و محرومیت فرهاد مجیدی، این تیم گاسپادین را از قطار خارج کرد.

منصور پورحیدری که در شرایطی تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت های آسیا در سال 2000 آماده حضور در جام ملت های آسیا شده بود، در اقدامی عجیب تیم ملی را آزاد کرد و تنها چهار روز مانده به تمرین، پوشش آبی را در اختیار گرفت. این اتفاق برای تیم ملی با مدیریت پور حیدری و اینکه ایران به عنوان اولین فتح آسیا پس از 25 سال خوش شانس محسوب می شود، اتفاق بسیار خوبی بود.

«به همین دلیل است. چهارمین و آخرین گل تبار هاشمی با لباس پرسپولیس در دربی

قبول راهنمایی های هدایت استقلال قبل از دربی آنهم با توجه به اینکه این تیم قطعی به نظر می رسید کار در حال انجام بود که شاید فقط از مرحوم پورهیدی برمه باشد. اما در رقابت اردو شرایط کاملاً متفاوت بود. پرسپولیس چند هفته پیش در ریاض با برتری قهرمان خود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا راه یافت.

شاگردان علی پروین با بازگشت علی کریمی پس از یک سال محرومیت توانستند قدرت او را دوچندان کنند و اولین پیروزی او دربی محسوب شود. این دیدار با برتری پرسپولیس آغاز شد و اتفاقا گلزنی مهدی هاشمی مربی تکراری آن فصل از دنیا رفت. ارسال دقیق حمید استلی با ضربه از سمت چپ جایگاه با ضربه سر مهدی حسنی و تیم علی پروین با گل استقلال.

در آن دو سال تبار هاشمی در حوزه استقلال مصادف با گلزنی بود. رفتن به سمت در برای باز کردن درب رقیب کوچکترین فرصت را از دست نمی دهد

در انتهای زمین، کارت ستاره قرمز مستقیماً از مارکوس مرک، داور معروف آلمانی O.P. حملات پرسپولیس ادامه داشت و این تیم در نیمه اول تا پایان نیمه اول یک بار به توپ رافت ضربه زد و یک بار هم ادموند بزیک در نیمه دوم موقعیت خود را از دست داد.

با قضاوت عمر المحنه، قاضی سعودی بسیار جنجالی و حاشیه ساز شد. به همین دلیل در بازگشت شاهد شاهد حضور مارکوس مرک، قاضی پیشرو و البته دندانپزشک آلمانی برای قضاوت بودیم.

ستاره همدانی در عین حال با تلاش اولیه برای پایان دادن به استقلال، تقریبا کار 10 نفره و این تیم را به پایان رساند. مارکوس مرک، داور و دندانپزشک آلمانی

اگرچه مارکوس مرک در پنج سالگی از کوره در نرفت و در همان دقایق ابتدایی ستاره را اخراج کرد، اما علاقه و شهرتش او را با خنده و تلخی بدون کوزه و جنجال و هواداران و هواداران، مدافع نامی استقلال کرد. کادر فنی تیم تصمیم گرفت مارکوس مرک را نیز بپذیرد.

اما در گذشته پرسپولیس سرگردان بوده و این تیم متمایل دقایق ابتدایی تندباد را ادامه نخواهد داد. جدا از استقلال و دگرگونی اخیر، آخرین گلزنی حتی نتوانست در دروازه احمدرضا ابیدزاده جایگاهی داشته باشد. احتمالا داربی 13 بدون شکست احمدرضا، این راحت ترین دیدار در کنار داربی 15 اسفند 70 برای او بود.

دو دهه قبل از خلق شماره چهار توسط فرهاد مجیدی، نسب مهدی هاشمی با چهار گلزنی به داربی پنجم تبدیل شد تا محبوب ترین ستاره زمان پرسپولیس شود.

پرسپولیس در اواخر نیمه دوم نیز با یک ضربه به سمت چپ جایگاه ضربه زد و این بار آخرین دقیقه اخراج به حمید استیلی رسید. اختلاف دو تیم به حدی بود که حتی شکست 0-2 را هم نمی توان نتیجه بدی برای استقلال تلقی کرد. اما آن روزها اختلافات علی پروین و مهدی هاشمی تبدیل به نسب شد و به گفته سرطلایی سرپرست پرسپولیس قدرت محبوبیت بیش از حد بود و بعد از این همه دربی درخشش نداشت. سریال پرسپولیس رویایی ده 70 شاید همزمان در داربی به پایان رسید و فرش قرمزها ادامه پیدا کرد و با انتقال تبار مهدی هاشمی به استقلال، قافیه به رقیب دیرینه داده شد.

استقلال در آن دربی شاید شانس مسلم گلزنی را هم نداشت و حضور محدود این تیم در محوطه پرسپولیس هم تاثیری نداشت.

نسب هاشمی بعداً پس از جنجالی ریاض و درگیری فیزیکی با وی و صرفاً به قصد فرصت دادن به وی برای انجام این بازی توسط علی پروین شکایت کرد و با واسطه گری عابدینی قرار گرفت. مدیرعامل پرسپولیس پس از دیدن تبار هاشمی سیم کارتی را که در آن قسمت ارزشمند بود به او تقدیم کرد اما چند ماه بعد در جریان انتقال تبار هاشمی، این هدیه را پس گرفت. علیرقم گلزنی باز هم در داربی، هاشمی نسب در ادامه فصل باز نیز در مسابقات حضور چندانی نداشتند و علیرغم از دست دادن بیشتر از فصل، پس از مهند مهدی، نفتکشان عراقی در دور دوم از گلزنی شام. مدافع فوق العاده ای بود

یکی از ساده ترین مربیان تاریخ ورزش احمدرضا ابیدزاده احمدرضا که باز هم اوضاع داربی را بر اساس اعتقادات خود اصلاح نکرده بود، موفق به ثبت نام یک برگه پاک شد.

نسب کوچ هاشمی در ارتش به دلیل تغییر موازنه قوا در پایتخت مستقل شد. محبوبیت دودمان هاشمی به حدی بود که به دلیل شکوفایی دائمی گل ها در دربی کار و تنها چند ماه بعد، تصویر این نمایشنامه نویس باورنکردنی منتشر شد.

آریا فاطمی مقدم

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما