lancerbanner

ارزش ریالی صادرات نفت خام ایران قبل از تحریم ها بیش از 2 برابر افزایش یافت

[ad_1]

ارزش ریالی صادرات نفت خام ایران قبل از تحریم ها بیش از 3 برابر افزایش یافتدر رفتن احسان سلطانی، پژوهشگر اقتصادی بر اساس داده های اوپک، صادرات نفت خام ایران در ماه های ژوئن تا دوم آگوست پس از میلاد (ژوئن تا آگوست) با بیش از یک میلیون و 6000 کاهش به کمتر از 2000 بشکه در روز رسید. به گفته جو بایدن، صادرات نفت خام ایران به دلیل فشار بر صادرات نفت کاهش یافت و صادرات نفت از ابتدای سال (اول ژانویه) بهبود یافته و در ماه ژوئن (اول ژوئن) به حدود 6 هزار بشکه در روز خواهد رسید. .

در حال حاضر، منابع خارجی و همچنین منابع رسمی، صادرات نفت خام به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است. قیمت نفت خام در ایران نیز از 40 1 در هر بشکه در ماه اکتبر (2 پس از میلاد) به حدود 800 در ماه های اکتبر و 7 نوامبر (آبان و آبان) و پس از آن به حدود 90 2 افزایش یافت. ژانویه (آذر ماه) افزایش یافته است.

همزمان با شروع جو بایدن دو عامل منجر به افزایش صادرات نفت خام و قیمت نفت خام ص 5 میلیارد در ماه معراج شد که با توجه به میانگین قیمت نفت به 100 5 در هر ماه می رسد. در ماه مارس بیش از 31 میلیارد بشکه بوده است.

بر اساس آمار اوپک، واردات نفت خام ایران 232 میلیارد (2000 میلیارد تومان) در سال برآورد شده است. با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و مواد اولیه، صادرات غیرنفتی نیز در سال مورد بررسی افزایش قابل توجهی داشته است. ارزش صادرات نفتی و غیرنفتی ایران به بیش از ۷۰ میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

ارزش ریالی صادرات نفت خام ایران قبل از تحریم ها بیش از 3 برابر افزایش یافت

اگرچه مقداری از ارزش درآمد دولت با ریالی 2 تومان مبادله می شود، اما دولت به ارزش دلار نیز وابسته است که به واردات سایر ارزها و ریال نیز مربوط می شود. واردات واقعی نفت خام صادراتی (بر اساس ارزش دلار آزاد) سالانه 7000 میلیارد تومان (1 درصد بودجه کشور) است.

ارزش واقعی فروش نفت خام ایران در ماه‌های ده و بهمن تقریباً 7000 میلیارد تومان (با پوشش 5 درصدی بودجه) و قیمت نفت از 5 دلار تا 7000 میلیارد تومان (با پوشش 2 درصد از بودجه) در ماه مارس. ریال صادرات نفت خام در ماه با ۳ درصد افزایش از ۵ میلیارد تومان قبل از تحریم (اول اسفند) تا اول اسفند به ۵ میلیارد تومان می‌رسد، حتی اگر بودجه کشور در این چهار سال ۱.۲ برابر شود.

دموکرات‌ها از همان ابتدای انتخابات، برنامه بایدن برای احیای برجام را جدی گرفته و مذاکرات را تحت فشار برای کاهش تحریم‌ها علیه دونالد ترامپ، که در دوره دوم ریاست‌جمهوری، در شش ماهه اول به اوج خود رسیده بود، آغاز کردند. جو بایدن گفت صادرات نفت خام ایران از زمانی که آخرین رئیس جمهور دونالد ترامپ به بیش از 2000 بشکه در روز رسیده، سه برابر شده است. با توجه به کمبود نفت و گاز، افزایش قیمت های جهانی و تحریم نفت و گاز روسیه، توافق هسته ای محقق خواهد شد.

بر اساس سال به سال، با افزایش 1.2 درصدی بودجه واقعی کشور و دو برابر شدن قیمت نفت خام، مشخص می شود که پس از لغو تحریم ها و صادرات نفت خام و گاز، ظرفیت (تحقق ) از قیمت کمتر از نیمی از مقادیر موجود است. محاسبات حاکی از آن است که با نفت خام در بشکه، دلار، قیمت دلار، تومان، درصدی از بودجه سالانه را از محل صادرات نفت خام و مانده گاز پوشش می دهد. هدف گذاری شده 1 درصد پوشش بودجه از محل صادرات نفت خام و معادل گاز با قیمت نفت خام 800 دلار در هر بشکه با قیمت 10002 تومان در سال است.

با توجه به رفع تحریم‌ها، ارزش دولت بالاتر می‌رود و با قیمت ۱۵۲ هزار تومان، بیش از ۲ درصد بودجه کشور تنها از محل صادرات نفت خام تامین می‌شود. البته علاوه بر نفت خام، صادرات، گاز، ذخایر گاز، برق و سایر اقلام، ارزش افزوده دولت نیز افزایش خواهد یافت. ارزش کل واردات بین 2 میلیارد و 2 میلیارد تی در سال بین صادرات نفتی و غیرنفتی (که منجر به قیمت نفت خام 80 2 در هر بشکه) می شود.

ضمناً با توجه به اینکه قیمت روغن ۸۰ به بالا، قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی (با قیمت‌های متعارف) در سالی که نرخ حرکت موتور افزایش می‌یابد ۱۰ بیش از ۱۰ ۱ در سال افزایش می‌یابد. بالاتر خواهد بود؛ بنابراین اصلاح و واقعی شدن نرخ ارز (با در نظر گرفتن ارزش واقعی دلار به ویژه برای کالاهای اساسی) از شوک جدید تورم در سال آینده و فشار مداوم تورم به مدت 3 سال بر مردم جلوگیری می کند.

ارزش ریالی صادرات نفت خام ایران قبل از تحریم ها بیش از 3 برابر افزایش یافت

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما