lancerbanner

احتمال تغییر در روش تعیین حداقل آیا “مناطق دستمزدی” در راه هستند؟

[ad_1]

در رفتن فعالان حوزه بر این باورند که تعیین دستمزد در مناطق یا طبقات در کشورهای توسعه یافته به گونه ای انجام می شود که در پرداخت دستمزد مشکلی وجود نداشته باشد. علاوه بر منطقه بندی، ضروری است که اصلاحات بانکی و قانونگذاری، از جمله، لحاظ شود.

به گزارش فرارو، هر ساله زمان تعیین حقوق و تکالیف مردم بین «دستمزد مناطق» مطرح می شود، اما در عین حال به تعویق می افتد. مخالفان این طرح معتقدند افزایش مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ است و موافقان این طرح می گویند اگر دستمزدها کمتر از دستمزد کشوری نباشد و سایر فرصت های اقتصادی در شهرهای کوچکتر فراهم شود، این طرح موفق خواهد شد.

فرآیند تعیین حقوق و تکالیف بر اساس موقعیت جغرافیایی محل سکونت آغاز شد که به طور کلی هزینه های زندگی در هر یک از شهرهای بزرگتر را افزایش داد. یکی از معیارهای تعیین ارزش روزی، کسب روزی است. بخشی با این تصور که هزینه زندگی برای خانوارهای مختلف در نقاط مختلف کشور یکسان نیست، این موضوع را مطرح کرده اند که دستمزد کارگران باید به صورت مناطق تعیین شود.

احتمال تغییر در روش تعیین حداقل  آیا حوزه های تعیین دستمزد مورد نیاز کدامند؟
فرامرز توفیقی، رئیس کمیته کار شوراهای عالی کار و نماینده کارگران در شورای عالی کار. گفتگو در رفتن با اشاره به اینکه نمایندگان شورای کاری در شورای عالی حداقل دستمزد را در مورد مناطق تعیین کرده اند، تصریح کرد: آیا در صورت تعیین مشترک و همگانی است.

وی افزود: نیاز به تعیین دستمزد با توجه به منطقه جغرافیایی در ساختارهای مختلفی وجود دارد که در حال حاضر وجود ندارد، در عین حال حداقل دستمزد به صورت جهانی تعیین می شود، طبقات و حرفه هایی وجود دارد اما این به این دلیل که دولت به تنهایی اقدامی نکرده است، ما مدرکی دال بر دستمزد ثابت در منطقه نداریم.

توفیقی گفت: باید معیشت را بر اساس نوع منطقه و نوع کارگاه های آن منطقه، قدرت خرید مردم آن منطقه، قیمت تمام شده کالا و خدمات در آن منطقه، پراکندگی جمعیت و پراکندگی حرفه های مختلف.» چنین عنوانی در دسترس نیست.

اعضای شورای عالی کار با اشاره به امکان انتصاب در مناطق در سال پنجم، افزودند: می ودر معیشت هر منطقه را جداگانه محاسبه و دستمزد را بر اساس مناطق یا طبقات مختلف تعیین کرد.

وی ادامه داد: میزان توجه مسلمانان به قیمت مواد غذایی یا سایر افزایش قیمت‌ها که در مناطق مختلف کشور رخ می‌دهد، قیمت تعیین‌شده بالاتر از حداقلی است که در مقیاس جهانی تعیین می‌شود. ” این در حالی است که همیشه این تصور غلط وجود داشته است که تعیین حداقل دستمزد در مناطقی که سالانه و جهانی تعیین می شود بسیار کمتر از حداقل دستمزد است که در این صورت موضوع نادرست است و بالعکس.

رئيس كميته كار شوراهاي عالي شئون اسلامي كشور توضيحاتي مثال زدني در اين زمينه ارائه كرده است، از آنجايي كه اكثر مشاغل نسبت به ساير مشاغل مشكلات بيشتري دارند و داراي سطح امنيتي و مطلوبي هستند. شرایط زندگی در آن منطقه طبق شرایط موجود فراهم نمی شود.مناطق و مشاغلی که ممکن است بسیار بالاتر از حداقل باشد که سالانه تعیین می شود.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما