lancerbanner

اتحادیه اروپا با یک پورت شارژ موبایل موافقت کرد که ضربه ای به اپل وارد کرد

[ad_1]

دهلی نو: اپل باید تا سال 2024 کانکتور آیفون های فروخته شده در اروپا را تغییر دهد، زیرا کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران روز سه شنبه بر سر یک درگاه شارژ تلفن همراه برای تلفن های همراه، تبلت ها و دوربین ها برای اولین بار در جهان توافق کردند.

مداخله سیاسی که به گفته کمیسیون اروپا زندگی را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند و در هزینه آنها صرفه جویی می کند، پس از شکست شرکت ها در دستیابی به یک راه حل مشترک صورت گرفت. بیشتر بخوانید: WWDC 2022: iOS 16 در رویداد اپل معرفی شد. ویژگی های جدید را بررسی کنید

بروکسل بیش از یک دهه است که به دنبال شکایت کاربران آیفون و اندروید مبنی بر تغییر شارژرهای مختلف برای دستگاه های خود برای یک درگاه شارژ تلفن همراه واحد است. بیشتر بخوانید: فروش پایان فصل Flipkart 2022: تاریخ ها، تخفیف ها و پیشنهادات را بررسی کنید

آیفون‌ها از طریق کابل لایتنینگ شارژ می‌شوند، در حالی که دستگاه‌های مبتنی بر اندروید از اتصالات USB-C استفاده می‌کنند.

بر اساس یک مطالعه کمیسیون در سال 2019، نیمی از شارژرهایی که در سال 2018 با تلفن های همراه فروخته شدند دارای کانکتور USB micro-B بودند، در حالی که 29 درصد دارای کانکتور USB-C و 21 درصد یک کانکتور لایتنینگ بودند.

پارلمان اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: «تا پاییز 2024، USB Type-C به پورت شارژ مشترک برای همه تلفن های همراه، تبلت ها و دوربین ها در اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد».

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا گفت که این معامله حدود 250 میلیون یورو (267 میلیون دلار) برای مصرف کنندگان صرفه جویی می کند.

او گفت: «همچنین به فناوری‌های جدیدی مانند شارژ بی‌سیم اجازه ظهور و بلوغ می‌دهد بدون اینکه اجازه دهیم نوآوری به منبع تکه تکه شدن بازار و ناراحتی مصرف‌کننده تبدیل شود».

اپل که هشدار داده است این پیشنهاد به نوآوری لطمه می زند و کوهی از زباله های الکترونیکی ایجاد می کند، بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

الکس آگیوس سالیبا، قانونگذار که این مناظره را در پارلمان رهبری کرد، گفت: «ما مفتخریم که لپ‌تاپ‌ها، کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، هدفون‌ها، کیبوردها، ماوس‌های رایانه و دستگاه‌های ناوبری قابل حمل نیز گنجانده شده‌اند.

لپ‌تاپ‌ها باید ظرف 40 ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون را رعایت کنند. مجری اتحادیه اروپا در آینده این قدرت را خواهد داشت که سیستم های شارژ بی سیم را هماهنگ کند.

این واقعیت که این قرارداد شامل کتابخوان‌های الکترونیکی، هدفون‌ها و سایر فناوری‌ها نیز می‌شود، بر سامسونگ، هواوی و دیگر سازندگان دستگاه‌ها تأثیر خواهد گذاشت.



[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما