lancerbanner

آیا موجی از سهام متورم شده است؟

[ad_1]

در رفتن آخرین گزارش اداره مرکزی آمار ایران که نرخ تورم 1.4 درصدی قیمت کالاهای وارداتی را در چهار فصل پایانی سال ثبت کرده است، گزارش شده است. اگرچه این شاخص نسبت به طبستان 1.2 درصد کاهش داشته است، اما این واقعیت که این تورم به این معناست که قیمت کالاهای وارداتی (بر اساس داده‌های ریالی) در طول چهار فصل بیش از 1.2 درصد رشد داشته است. ارزش اقتصادی کالاهایی که اخیراً ترجیح داده شده اند افزایش می یابد.

بنا به گزارش ها، فرارو ارز ترجیحی از فروردین ماه تبدیل به چرخ تجاری شده و پس از اختصاص به واردات همه اقلام، این نگرش اصلاح و بررسی تدریجی فهرست اقلام به دو سال کاهش یافته است که فقط برای هفت سال است. قلم های گندم، جو، کنجاله سویا، گرانول، روغن، دانه های روغنی و دارو ارائه می شود. با گذشت چهار سال از این افزایش ارزش کالاها و خدمات در بازار، ارزش کالاها نیز به قدری افزایش یافته که حتی زمانی که کالا به دست مردم می رسد، قیمت مناسبی پیدا نکرده اند.

آیا موجی از سهام متورم شده است؟ارزش تومانی را حذف کنید
مسعود کارشناس مسائل اقتصادی است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید با اشاره به حذف 2 ژتون تومانی، موارد زیر بسیار مقرون به صرفه است، اظهار داشت: با حذف نرخ ترجیحی، نرخ جدید واردات کالا از 5000 دلار تا 7000 تومان است که در بودجه جاری مصوب شده است. این یک شوک بزرگ برای بازار خواهد بود.

وی افزود: تغییر نرخ ارز علاوه بر سایر حقوق و عوارض وارداتی با افزایش ارزش کالاهای وارداتی همراه خواهد بود که بر اساس مالیات باید به مالیات بر ارزش افزوده نیز افزوده شود. تفاوت 2 تومان با 2 هزار تومان خیلی زیاد است.

این محقق گفت: در چنین شرایطی با افزایش شدید قیمت کالاها و خدمات، باید با این واقعیت روبرو شویم که دولت با توجه به کسری بودجه خود که در حال نرم شدن است، منابع کافی برای انجام این کار را ندارد. بنابراین.» یک سال پیش دولت و وضعیت کنونی جهان ۷ تومان کاهش ارزش داشت.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چگونه می تواند تاثیرات دولت در کاهش ارزش کالاها و خدمات را جبران کند، اظهار می کند: در عین حال نرخ رایگان نیز ارائه می شود اما زمانی که مردم به داروخانه ها یا بیمارستان ها مراجعه می کنند. در صورت خرید دارو یا درخواست خدمات پزشکی، دولت باید در ازای واردات، قیمت ثابتی را برای واردات تومان به داروخانه یا بیمارستان بپردازد، همانطور که در مورد افرادی که متقاضی هستند، به تولیدکننده یا عرضه‌کننده کمک مستقیم می‌شود. خدمات پزشکی و پزشکی با همان قیمت های قبلی قابل استفاده خواهد بود، اما در این بین هیچ سوء استفاده ای صورت نمی گیرد.

اقتصاد ایران اضافه کرده است که در مورد سرمایه، دولت می تواند از سیستم شرکتی استفاده کند، با تخصیص کوپن، مرغ با قیمت 5000 تومان به مردم فروخته می شود و مابه التفاوت آن خواهد بود. 5000 تومان مستقیم به مرغ و الاغ.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای چنین طرحی از سوی دولت، اولین تخصیص کمک ها به صورت هدفمند و ثانیاً با افزایش تولید کالا و خدمات در کشور همراه خواهد بود. تکرار شود، مگر اجرای چنین سازوکاری با توجه به امکان وجود راحت، اما در این زمینه دولت باید تعهد جدی برای اجرای این اقدامات داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اگر دولت بخواهد با افزایش مبلغ کمک نقدی آثار کاهش ارزش تومان را از بین ببرد، ثمری نخواهد داشت، تورم و همچنین افزایش نقدینگی، تولیدکننده را نیز وسط می آورد. بنابراین دولت بهتر است به طور غیرمستقیم از معیشت مردم حمایت کند.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما