lancerbanner

آیا فدراسیون جایگزین لیگ قهرمانان فوتبال خواهد شد؟

[ad_1]

در روزهای منتهی به لیگ برتر دو تیم استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمان هستند و آبی پوشان پایتخت با اختلاف 3 امتیاز بیشترین شانس را دارند. تلاوت دادگاه عالی گروهبان گلغر سیرجان به ویژه اجازه نداد این تیم در سری سه مسابقه با علاقه صفر به رقابت بپردازد و اعتراض یحیی گل محمدی به محرومیت از 2 جلسه (2 جلسه پایانی و پایانی) مطرح شد. 2 جلسه تعلیق) که به کمیته اعتراض کرد.

این دو موضوع که در این زمینه مهم تلقی می شود، می تواند در روزهای منتهی به لیگ حساس حاشیه ساز شود. حتی در روزهایی که فوتبال ایران را یکی از بهترین های تاریخ می دانند و اکثر تیم ها، مربیان یا بازیکنان به خوردن، محرومیت و حمایت از فدراسیون ویژه و… اعتقاد دارند. همین موضوع در مورد کلیشه ها صدق می کند و نتیجه آن این است که هر بازی در لیگ برتر در حاشیه و قصه گویی و … است.

در چنین شرایطی دادگاه گلغر که به عنوان استفاده غیرمجاز از رای انضباطی و شکست‌دهنده استفاده می‌شود، در سه مسابقه متحمل شکست 3 بر صفر شده است که اتفاقاً بیش از همه آنها از این فصل شکایت کرده‌اند و این موضوع باعث شده است. بارها توسط امیر قلعه نووی مطرح شده است. در این میان به کمیته بین المللی صلیب سرخ دستور داده شده تا در تصمیم خود به ویژه در مورد کمیته استیناف تجدید نظر کند. مسائلی که جدا از جایگاه گل در جدول، ممکن است در تعیین قهرمان این فصل تأثیر مستقیم داشته باشد. “امتیاز استقلال” به عنوان رئیس لیگ برتر نتیجه رای انضباطی است که به تساوی این تیم مقابل گلگره منجر شد و این پیروزی به صفر رسید و این رای در کمیته استیناف پذیرفته شد.

دیگر دیر شده است که دادگاه گلغر در تصمیم خود مبنی بر تقدیم لایحه جدید تجدید نظر کرده و با انتظار بازگشت با 3 امتیاز، مجدداً آن را بررسی کند. اما هنوز کمیته استیناف در این خصوص تصمیمی نگرفته است و این در حالی است که تنها پنج هفته از پایان لیگ می گذرد و هفته گذشته اختلاف استقلال با پرسپولیس به 3 امتیاز رسیده است. شاید با کمتر یا بیشتر شدن این اختلافات در هفته های منتهی به اعلام رفراندوم، گلغر گابن حساس تر و حاشیه سازتر شود و معلوم نیست چرا کمیته استیناف در این زمینه تصمیمی نگرفته است.

کمیته استیناف که در پرونده های اخیر نشان داده سرعت عمل خوب است و تصمیمات را به موقع گرفته است، اکنون در دو پرونده به نقطه حساسی رسیده است. یحیی گل محمدی که هفته هاست نتوانسته در لیگ حساس به میدان برود در کانون توجه قرار گرفته است. اعضای کمیته استیناف اعلام کرده اند که رای گل محمدی صادر شده و در هفته جاری اعلام می شود اما تاکنون هیچ اطلاعیه ای از سوی فدراسیون فوتبال منتشر نشده است.

به گفته وی، فدراسیون فوتبال باید هوشمندانه تر و سریعتر عمل کند تا از هر گونه حاشیه سازی و التهابی در روزگار فوتبال ایران دوری کند، این کار را نکند، بلکه این کار را انجام دهد و اوضاع را بدتر کند.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما