lancerbanner

آیا در کمین هستید؟

[ad_1]

در رفتن وی گفت: در حالی که این روزها اقتصاد ایران حال و روز خوشی ندارد، «اقتصاددانان و اساتید اقتصاد دانشگاه‌های کشور نسبت به افزایش آمار در رابطه با وقوع تورم در کشور هشدار داده‌اند».

به گزارش فرارو، امضاکنندگان این نامه با عنوان «در ابتدای سال» روند نظارت اجتماعی و عمومی مردم از تأمین معیشت و پایداری کسب و کارشان به مرحله انفجاری رسیده است. از دیدگاه آنها، آنچه تحت عنوان جراحی اقتصادی نامیده می شود، افزایش ارزش ارزش گذاری های چندگانه و شدت نوسانات اقتصادی است و این جراحی در چارچوب شرایط این است که؛ جراحی با مردم صحبت نمی شود.

اقتصاددانان امضاکننده این نامه معتقدند: اقدامات مقدماتی لازم برای جبران خسارت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بسیار سریع انجام شده و تنها اقدامی موقتی برای حل مشکل فوری کسری بودجه در شرایط تحریم و قیمت‌های جهانی مواد غذایی بوده و به آن رسیدگی نمی‌شود. آ

آیا در کمین هستید؟علی قنبری کارشناس مسائل اقتصادی یکی از امضاکنندگان این نامه است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور نسبت به یک سال گذشته بسیار بدتر و بدتر بوده است، گفت: از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد همه شاخص ها با جهش مواجه شد، در حالی که رئیس جمهور دولت هفدهم کنترل مبارزات انتخاباتی را در دست داشت.» و با توجه به نبود تورم، امروز می بینیم که این دولت سیاست های نئولیبرالی را از طریق آزادسازی قیمت ها در همه بازارها اجرا کرده است.

وی با تاکید بر توجه به مسائل اقتصادی، با بیان اینکه اکنون با بحران شرایط اقتصادی اهمیت بیشتری پیدا کرده است، گفت: تنها چهار قلم کالایی که دارای ارزش ترجیحی هستند در لیست اقلام گران قیمت قرار می گیرند. با کمک نقدی 4000 تا 5000 تومانی جبران شد اما در عمل بیش از 2 قلم کالا با افزایش بسیار زیاد در بازار مواجه شد و در بازار ساعت نیز افزایش می یابد.

قنبری گفت: این طرح در مرحله اجرا بسیار شتابزده است و در عمل دولت هیچ برنامه ای برای اجرای این سیاست ندارد اما وزرا و مسئولان دولت تجربه و توان لازم را برای اجرای چنین سیاستی ندارند. امروز سکه، دلار و طلا به سقف تاریخی رسیده اند و مایحتاج اولیه زندگی و نیز ملزومات مردم در این مدت، به روز رسانی روزانه را به ثبت رسانده است.

این مدرس با تاکید بر اینکه با روند فعلی افزایش نرخ تورم فعلی در آینده نزدیک، افزایش مستمر نرخ ارزهای غیرقابل استرداد یکی از پیامدهای افزایش میزان نقدینگی در بازار خواهد بود. رشد درآمد دولت بر خلاف رشد منجر به افزایش قابل توجه کسری بودجه شده است که منجر به افزایش نرخ تورم شده است.

قنبری ادامه داد: برای اصلاح شرایط موجود در کشور باید تغییرات اساسی در سیاست خارجی کشور ایجاد شود که در نتیجه این بیکاری هر روز بر کارگران و تعطیلات افزوده می شود تا زمانی که تحریم ها ادامه داشته باشد. نمی توان منتظر ثبات در شاخص های اقتصادی کشور بود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: غیر از اینکه تولید در کشور اقتصادی و مقرون به صرفه است، تصویب TF یکی از الزامات اساسی است تا زمانی که بتوانیم این توافقنامه را تصویب کنیم، با توجه به اینکه هزینه زیادی برای تجار و بازرگانان وجود دارد بنابراین به طور خلاصه باید گفت که با وجود اینکه اصلاحات اساسی در ابعاد مختلف در کشور انجام نشده است، با توجه به شرایط اقتصادی نمی توان منتظر معجزه بود و نتیجه آن تشدید تورم خواهد بود. .

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما