lancerbanner

آیا در تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی خلأ وجود دارد؟

[ad_1]

در رفتن محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جریان این پیش نویس به رئیس جمهور، ابراهیم معاون اجرایی و اقتصادی را از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت برکنار کرد. پس از این موضوع، خبرگزاری هاکی در تیم اقتصادی این ایالت فاش کردند که دولت بلافاصله این اتهامات را رد کرده است.

به گزارش فرارو، سید صولت مرتضوی و محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی جمهوری اسلامی افغانستان در متن خود آورده اند: شد.

وی افزود: در یکی از جلسات دولت بحث اعضای دولت در کمیسیون های مربوطه صورت گرفت. من عضو کمیسیون امور زیربنایی و اقتصادی بودم.

وی افزود: حضور در کمیسیون ها و بیان نظرات کارشناسان قبل از تشکیل جلسه و صرف وقت در کمیسیون ضروری است و به همین دلیل درخواست خروج از کمیسیون اقتصادی را داده ام. آقای محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز با توجه به مشغله کاری و عدم امکان حضور در جلسات کمیسیون اقتصادی درخواست خود را مبنی بر خروج از کمیسیون اقتصادی اعلام کرد.

مرتضوی ادامه داد: اصلاح قانون اساسی با مصوبات وزرا لازم بود و مخبر این لایحه را ابلاغ کرد اما متاسفانه برخی از اقشار رسانه ای از این لایحه سوء استفاده کردند.

اما پس از معرفی کابینه، ابراهیم رئیس رسانه و مدیران سیاسی به اختلاف نظر محسن رضایی و رئیس هیئت دولت اشاره کرد.

در این میان اختلافات رئیس هیئت دولت با محسن رضایی خیلی علنی شد. محسن رضایی پاییز سال گذشته در یکی از برنامه های تلویزیونی اعلام کرد که خبرهای شادی در راه است و نقدینگی مردم در این ماه دو برابر می شود.

این خبر عجیب در حالی منتشر شد که دولت با بدترین کسری های اقتصادی و بودجه ای مواجه بود و این خبر مورد بی توجهی محسن رضایی قرار گرفت. اما ابراهیم رئیسی و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در برابر این خبر سکوت نکردند و صریحاً این موضوع را تکذیب کردند و گفتند: هرگونه اطلاع رسانی به ویژه مسائل اقتصادی باید هماهنگ باشد.

شکاف در تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی، محسن رضایی می رود؟تیم اقتصادی مشکلات زیادی دارد
مرتضی عزتی مدرس اقتصاد در دانشگاه مدرس است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به برکناری محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی کشور گفت: با توجه به اینکه اعضای کمیته وزیران حق اظهار نظر و اظهارنظر در کمیسیون‌های دولت را دارند، حضور قانونی این کمیسیون معاون امور اقتصادی وزیر در این کمیسیون مشکل دارد.» به همین دلیل جهت گیری اعضای کمیسیون اقتصادی حذف شده است.

وی افزود: اگرچه در داخل تیم اقتصادی در داخل کشور اختلاف نظر وجود دارد اما در حال حاضر از این موضوع اطلاعی نداریم اما با توجه به اعضای این تیم باید بگویند که این گروه دستی در اقتصاد ندارند. سواد، دانش و تخصص یکسان نیستند، بنابراین ممکن است در تصمیمی که گرفته می شود، برخی از افراد نظرات دیگران را نپذیرند.

این موضوع فقط مربوط به رئیس دولت نیست و در کشورهای مختلف نیز این موضوع مطرح شده است، اما اکنون شاهد اختلاف نظرهایی هستیم که به این موضوع منجر شده است. تیم اقتصادی از قدرت انحصاری برخوردار نیست و انجام اصلاحات اقتصادی را با مشکل مواجه کرده است.

استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: این موضوع ممکن است در کشورهای مختلف کشور وجود داشته باشد، بنابراین هرکس بخواهد یک گروه و یک تیم اقتصادی تعیین کند باید افراد با تخصص و دانش خود را انتخاب کند و بتواند بسازد. بهترین نتیجه این است که اطمینان حاصل شود که خروج نیز به خوبی اجرا می شود، اما در حال حاضر افراد و وزرای دولت دوازدهم تجربه، دانش و تخصص لازم برای انجام مسئولیت های خود را ندارند. داده شده.

این اقتصاددانان ادامه دادند: برای بهبود عملکرد اقتصادی باید اصول علم اقتصاد به طور کامل اجرا شود، مگر در مواردی که پتانسیل بهبود در انتظار باشد، اصل اقتصاد وجود ندارد و افراد دیگر تنها بخشی از دانش را در نظر می گیرند. اقتصاد مسلمان بودن

عزتی با اشاره به یکی از سیاست هایی که باید برای تصمیم گیری درست استفاده کرد، گفت: در این راستا می خواهیم گوشت و مرغ را نیز آزمایش کنیم زیرا ارزش کالاهای وارداتی به یکباره چندین برابر می شود، علاوه بر آن برای افزایش تقاضا برای نیروی کار و همچنین افزایش تورم و تورم، همه این مسائل باید تصمیم گیری شود، تیم اقتصادی بر این اساس عمل خواهد کرد.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما