lancerbanner

آیا بحران اقتصادی چین نزدیک است؟

[ad_1]

سه بانک بزرگ چین اعلام کرده اند که چشم انداز سال جاری با تعدادی چالش از جمله جهانی شدن، سیاست جهانی و آشفتگی داخلی در صنعت املاک و مستغلات مواجه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس نیوز، بانک مرکزی چین (CCB) اعلام کرد:

چهارمین بانک بانک مرکزی چین (BoC) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اپیدمی جهانی به رشد خود ادامه خواهد داد، سیاست‌هایی که اقتصادها را برای گسترش و به حاشیه راندن تنش‌های ژئوپلیتیکی تسهیل می‌کند، تشدید خواهد شد».

در همین حال، رئیس هیئت مخابرات چین (BoCom) گفت که ارائه نرخ بهره رضایت بخشی برای این بانک در سال جاری دشوار است.

در همین حال، چین با افزایش مجدد عفونت‌های مزمن ویروس کرونا در میان شهرهای بزرگ خود دست و پنجه نرم می‌کند که به قرنطینه‌های جزئی و کامل منجر شده است که به گفته تحلیلگران، ضربه سختی به اقتصاد وارد کرده است.

نیکلاس ژو، تحلیلگر بانکی در مودی (یک شرکت خدمات مالی و تجاری ایالات متحده)، گفت که تأثیر اصلی بر بانک‌ها «افزایش دستمزدها و خدمات بین خدمات» خواهد بود.

وی افزود: این صنایع شامل عمده فروشان و خرده فروشان، مسافران تفریحی و سایر خدمات اختیاری مصرف کننده است.

هشدارهای بانکی در خصوص ارقام سود خالص چشمگیر در حاشیه سه ماهه سوم به کارفرمایان ارائه شد.

در بانک چین، نرخ بهره نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.2 درصد افزایش یافت و به 1.2 میلیارد یوان رسید که بالاتر از برآورد 1.4 میلیارد یوان بود.

در مورد ساخت و ساز بانک نیز همین اتفاق افتاد، جایی که سود خالص 1.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 1.2 میلیارد یوان رسید، در حالی که تحلیلگران آن را 1.2 میلیارد یوان تخمین زدند.

تسهیلات غیرجاری در بانک مرکزی چین در سه ماهه اول سال مالی جاری به 1.2 درصد در مقایسه با 1.6 درصد در سال قبل کاهش یافت، در حالی که در بانک چین به 1.4 درصد در سال گذشته و 6.7 درصد افزایش یافت. درصد در سپتامبر بود.

حاشیه سود خالص، معیار کلیدی بانک چین، برای بانک چین، سه ماه پیش به 3.6 درصد رسید، در مقایسه با 1.4 درصد در سه ماهه قبل، در مقایسه با 1.2 درصد در پایان سال.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما