[ad_1]
التهابی که در دلش رشد کرد و علاقه اش به سینما و همه غربی هایی که تازه او را دیده بودند، ذهن ملکه شد. با ذهن خلاق، شخصیت سزار خلق شد. قهرمانی قهرمانانه و هدفمندی که نه تنها برادران پهلوی آب منگل، بلکه نظم غالب نظام حاکم را به خود دید. سینماهای «این» سزار را پوشش می دهند. مولن روژ، دایانا، کمان رنگی، ژاله، همایون، اسکار، رکس، چرخ و آسمان، فیروزه، اورانوس، لیدو، پاسارگاد، شرق، شهوند و نپتون.
کنار قیصر فیلم «دنیای آبی» (صابر رهبر) به عنوان بازیگر اصلی، ستاره کیمیایی متهم شد. بهروز و امین. نمایش ویژه سزار در پاییز “توجهی به خود جلب نکرد و شخصیت های سینمایی ایرانی را تصور نکرد” این فیلم علاوه بر اطلاع رسانی، سرگرمی هم دارد. فیلم هایی با طیف وسیعی از سینمای غالب و محبوب آن دوره سینمای فردی و قهرمانی که نه می خندد و نه هدف می گیرد و نه تصور می کند.
تقریبا هیچکس از فیلم این شیمیدان جوان خوشش نیامد و سزار پس از مدتی تعلیق به دلیل سانسور و کمبودها، چند روزی روی اکران رفت و بعدها مانند بسیاری از فیلم های دیگر فراموش نشد. اولین بینندگان سزار در پایتخت هستند. دعوای پرویز (دوایی و نوری) و هوشنگها (کاووسی و طاهری) با ورود ابراهیم گلستان، نجف دریابندری و فریدون هویدا، به ادعای منفعت شیمی پایان داد.
برند اصلی تماشاگرانی بودند که فیلم را مرور نکردند و تمام دیالوگ های فیلم را حفظ کردند. سزار اولین فیلم محبوب مردم نیست، او بهترین شاخص است. نقطه درگیری بیننده پایینهشری و فریدون هویدا که سالها منتقد سینما بوده، سزار است. تنها فیلم ایرانی که اینقدر سربلند شد این بود که در ستایش نوشته شد.
بالاخره بعد از 3 سال مشق سیاه، فیلم قرار است روشنفکران و مردم را زیر یک سقف بیاورد. فیلمی که از دل سینما بیرون می آید اصل است با همان عوامل و همان عناصر.
ذهن ساز جوان، سزار، روحیه اعتراض و عصیان را با تماشاگران از هر طیف و طبقه ای به اشتراک می گذارد. دوربین دوچشمی که به سمت بازار، نواب قیصر، فرمان، اعظم، خامندایی، کریم، رحیم و منصور آب منگل در محله امامزاده یحیی در محله غربی رفت، ایرانی است. کلاسیک قهرمانانه شیمیدان (فرمان) دست خالی در مسلخ رها می شود تا تصویر شکست و شکست و بدبختی در محاکمه کامل شود.
از لحظه ای که قهرمان جدید وارد صف می شود، از دوربین دوچشمی نگاه کنید که قابل تحسین است. حسی که از نگاه سازنده قیصر به بیننده منتقل می شود که قیصر نه یک بیننده قهرمان و دست دادن است و نه سینمای پارسی شادی که دوست و فرزند و برادری است که آمده تا او را به حاکمیت برگرداند. ارزش های سفارش از دست رفته؛
این فیلم علاوه بر اطلاع رسانی، سرگرمی هم دارد.از خلق قهرمانانه نسل جدید تلخی، اعتراض و عصیان موقتی نیست که اثری از متن است. خونریزی در سزار همچنان سینمای ایران را به هیجان می آورد تا زمانی که دوره جدیدی آغاز شود. سزار کارش را تمام کرد و همه چیز را قبل و بعد از خودش تقسیم کرد.
[ad_2]