دو سناریو بازار خودرو در سال


در رفتن به گفته کارشناسان صنعت خودرو، این کالاها مانند سایر کالاهای سرمایه ای در معرض افزایش شدید تورم و به تبع آن افزایش شدید تورم و البته تا زمانی که در کشور زندگی می کنیم، اقتصاد ما نیز افزایش یافته است. ساختارها ناقص هستند منتظر بمانید تا قیمت کاهش یابد.

به گزارش فرارو، با این حال ممکن است احیای مجدد برجام به بازار ضربه بزند، اما با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور با تورم آمیخته و هموار است، پس از مدتی قیمت ها به جای خود باز خواهند گشت. الان هم همینطور است با توجه به اینکه قدرت خرید مردم برای خرید خودرو بسیار پایین است، بازار راکد است و خرید و فروش خوب پیش نمی رود.

در این مقطع گردانندگان بازار خودرو بر این باورند که چشم کنونی بازار منتظر است تا با توجه به اینکه قیمت دلار با نوسان جزئی مواجه است، در بازار خودرو در یک روز دو میلیون سهم خودرو مشخص شود. ارزان شده است، خودرو نسبت به روز گذشته با همین افزایش قیمت مواجه می شود، بنابراین بازار حضور دارد و خرید و فروش بسیار پایین خواهد بود.

سمت و سوی بازار خودرو هر سال می آید
سعید مدنی کارشناس صنعت خودرو به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه بازار خودرو در یک سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است، گفت: این امر به این دلیل است که میزان تولید نسبت به سال های گذشته روند نزولی داشته و به همین دلیل این موضوع تشدید شده است. با افزایش قیمت ها

وی با اشاره به اینکه امسال نیز دو سناریو برای بازار خودرو شاهد بودیم، گفت: در سناریوی اول در صورت احیای برجام، خودروسازان با وضعیت بهتری مواجه می شدند و می توانستند منتظر کنترل بازار و افزایش تولید باشند که بازار پاسخ می دهد. ، اما نتیجه نهایی نیز مستلزم پیش شرط هایی است.

ملکی گفت: در وهله اول باید قیمت خودرو آزاد شود تا زمانی که قانون اساسی قیمت خودرو را تعیین کند، با توجه به اینکه نرخ سود در نمایندگی خودرو است، قیمت کنترل نشده است، زیرا تقاضا برای سرمایه برای کسب سود.” فروشنده خودرو، مانند سال، از شرکت می خواست میلیون ها دستگاه را برای پیش فروش 3000 دستگاه بفروشد.

مدنی افزود: متأسفانه در این شرایط نمایندگی خودرو به جیب دلالان فروخته می شود، در این بین نه خودروسازان و نه مشتریان واقعاً نمی توانند از این وضعیت خارج شوند، زیرا خودروساز با زیان محصول را می فروشد. و کارخانه گران قیمت را به بازار می فروشد.» دلالان و مشتریان واقعی نیز مجبورند خودرو را با قیمتی برابر با قیمت کارخانه در بازار آزاد بخرند، زیرا احتمال برنده شدن در لاتاری کمتر است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: بنابراین باید قیمت گذاری آزاد شود تا علاوه بر آزادسازی واردات و همچنین کاهش نسبی قیمت، با دلالی و سفته بازی همراه شود و پس از مشخص شدن بازار، می توان واردات را تحمل کرد. برای کنترل و مدیریت هر چه بیشتر بازار، بدون حمایت وزارت صنعت، خودروسازان و خودروسازان نیز باید وارد عمل شوند.

این خودروساز سابق گفت: در حالی که وزارت صنعت قول افزایش تولید خودرو را داده است، باید به این نکته توجه کند که این کار به تنهایی قابل انجام نیست، در این صورت افزایش تولید امکان پذیر نبود. مگر اینکه برجام در فروردین ماه احیا شود.

یادآوری مدنی: در چنین شرایطی ممکن است صنعت خودرو و بازار به خدمات آن تبدیل شود، اما در سناریوی دوم اگر احیا صورت نگیرد، افزایش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت و نخواهیم داشت. بتواند در گذشته بازار خودرو را تغییر دهد، وضعیت قرار نیست بهتر شود، اما ممکن است با افزایش انتظارات قیمتی در گذشته، افزایشی در گذشته رخ دهد، بنابراین احیای مجدد برجام یک ضرورت اساسی برای عرضه کالا و کنترل بازار خودرو است.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم