اصلیترین رکن دینی آنها غسل تعمید در روزهای یکشنبه در آب روان است. صابئین قبل از عید بزرگ به نظافت خانه های خود می پردازند و برخی از آن ها دو روز قبل از عید، مراسم غسل تعمید را در ساحل شرقی کارون انجام می دهند و بعد از آن اعتکاف ۳۶ ساعته خود را آغاز می کنند. تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۱ مشخص شد دوشنبه 12 اردیبهشت ماه عید فطر میباشد و تعطیلات آن دو روز است. چند ماه منتظر شدم و خبری نشد. مثلاً در مورد نگهداری برخی دیسکها که موضوع محرمانهای هم نیست، ولی چون در گزارش آژانس آمده، ما بارها به آژانس دسترسی دادیم ولی آژانس قانع نشد و مکرراً روی حرف غلط خودش اصرار میکرد و ما میگفتیم این دیسکها وجود ندارند. این نیز در حالی است که خود همین اثر در بیانی نهان، مالامال از رد پای مبارزهی طبقاتی در همهی نمونههای مورد اشاره خودش است و چه نمونههای با معنایی هم که در این زمینه عرضه نمیکند! بر اساس حقوق بینالملل هر کشوری حقوق داخلی خودش را دارد. تقویم مندایی براساس هبوط (تولد) حضرت آدم نوشته شدهاست و منداییان سال کبیسه ندارند چراکه براین اعتقادند که خداوند همه چیز را براساس گردش وتکرارخلق نموده و به همین اساس سالهای مندایی باید گردش کنند تا این دوران حفظ شود ویک روزهم به عقب یا جلو تغییر نکند.
استراتژی امروز چندمه عاقلانه
آغاز سال جدید در ماه ‘دولا’ که مصادف با اواخر تیر است آغاز می شود و بر اساس اعتقاد پیروان آیین مندایی سال نو همزمان با خلقت حضرت آدم (س) است. پیروان آیین مندائی ۲ روز آغازین سال نو خود را «دهوا ربّا» به معنی عید بزرگ مینامند. در هر حال اما، کتاب موضوع بههم خوردن تعادل بین نیروهای مولده و مناسبات تولیدی در شرایط بروز تعارض را با مقولهی «تخریب خلاق» – لابد به عاریت از شومپیتر – توضیح میدهد و جامعهای را کامیاب میخواند که بتواند فرایند تعرض نو به کهنه ناشی از رقابت و رقابت نیز مستظهر به تضمین حق مالکیت را تجربه کرده و از آزمون در این زمینه پیروز بیرون برآید. سیر واقعیت تاریخی این سریال بههم پیوسته دیده نشده و گذشته را فقط در یک قله دراماتیک یعنی «تنهایی مصدق در مسیر آزادی» مرور کردهاند. وقتی داشتم سرچ میکردم با آقای شهرام شهریار که تورهای یکروزه در تهران تحت عنوان( سفر نویس) اجرا میکنن آشنا شدم و یک تور چند ساعته کنیسه گردی ثبت نام کردم و فکر می کردم ممکنه ایشون در مورد مذهب منداییان اطلاعاتی داشته باشن و یا کسی رو در اهواز بشناسن.
تا اینکه دوباره با آقای شهریار یه تور دیگه رفتم و دوباره در فرصتی مناسب، گفتم : چرا آقای گهستونی با من همکاری نمیکنن؟ یا بزنگاه کشف قارهی آمریکا در پایان قرن ١٥ فرصتی میشود برای رشد انفجاری تولید سرمایهدارانه در دو سوی مالی فوقانی آبهای اقیانوس اطلس، یعنی بریتانیا و آمریکای شمالی، با پیامد تحقق انقلاب سیاسی «شکوهمند انگلستان» در نیمهی دوم قرن هفدهم و سپس هم انقلاب صنعتی از نیمهی دوم قرن ١٨ بهبعد در این خطه. کتاب از ابتدا تا انتها و جابهجا، بر اهمیت توزیع منابع قدرت، ضرورت توانمندی و توانمندسازی جامعه در برابر دولت، لزوم توسعهی نهادهای مدنی در کشور و اعمال نظارت از سوی نهادهای متعلق به فرودستان بر برج و باروی فرادستان بهمنظور مهار فزونطلبیهای نهادینه و ذاتی آنها ، تصریح و تأکید بیوقفه دارد.
فردا چندم است
همچنین است وسواس بی حد کتاب در پرهیز از تصریح بر نقش مبارزهی طبقاتی که همواره و همه جا در اشکال متنوعی جریان داشته و محرکی برای تحولات اجتماعی بوده است. آخر چه کسانی و چه نظریهی اجتماعی معطوف به عمل، توانسته است در تراز این سیستم برای نخستین بار تاثیرات متقابل نهادهای اقتصادی و سیاسی را به واکاوی جامع بنشیند و در قامت استنتاجاتی بزرگ از میان آنها قد برکشد؟ کتاب با واکاوی دادهها در پی کشف آن عوامل کارساز و یا تخریبی در زمینهی رشدها و ایستاییهاست تا از این طریق بتوان نقش خود-عاملیها و تصادفات در پیشرفتها و پسرفتها را به تبیین برخاست. تز محوری کتاب اینست که رمز و راز پیشرفتها و پسرفتهای جوامع بشری را همانا باید در برهمکنش (تأثیر متقابل) نهادهای اقتصادی و نهاد قدرت سیاسی مستقر در آنها جست. عجم اوغلو و رابینسون بارها و بارها در کتاب خود بر این پای میفشرند که در مسیر تاریخی طی شده توسط بشریت، از هیچ ضرورتی نمیتوان و نباید سخن گفت و همانا گرد آمدن تصادفی عوامل بر متن رویدادها بوده و است که به این یا آن روند تاریخی شکل داده و میدهد.
فردا چندشنبه هست
و برگشتم خونه و هر چند روز یکبار به آقای گهستونی پیغام میدادم که بنده ی خدا رو کلافه کردم و البته دنبال راههای ارتباطی دیگه هم گشتم، مثلا سعی کردم از عکاسهای اهواز کمک بگیرم که متاسفانه هیچ تمایلی به همکاری نداشتن. شروع کردم به مطالعه و این خلاصه ای از تحقیقات اولیه است که به نظرم میرسه همین اول سفر نامه براتون بگذارم تا پیش زمینه ذهنی داشته باشید. در آخر سفر نامه کتابی رو معرفی میکنم برای اونهایی که میخوان بیشتر بدونن. حقیقتش من فکر میکنم یکی از بهترین سفر های زندگیم رو رفتم و تمام سعی خودم رو میکنم که سفرنامه خوبی براتون بنویسم و اصولا معتقدم سفر کردن صرفا تفریح نیست و میتونه تحقیق و یادگیری هم باشه . سعید نفیسی در روزنامهٔ ایران به معرفی دیوان پروین پرداخت و وزارت معارف برای تقدیر از پروین، به او نشان علمی اهدا کرد. اگر فشار سیاسی به آژانس وارد نمیشد، امکان حلوفصل موضوع میان ایران و آژانس بسیار بالا بود، چون توضیحات ما ازنظر فنی و علمی در مورد این مکانها معتبر است.
نویسندگان کتاب وقتی هم میخواهند بگویند که به کدامین دلیل بنیادی، جهش «تخریب خلاق» در جاهایی از این کرهی خاکی توانست امکان وقوع یابد و نافذ افتد و اما در کشورهایی با بازماندن از تحقق آن ناکامی بار آورد، بر عامل «برهمکنش» میان «بزنگاه تاریخی» و پتانسیل درونی هر جامعهی معین در دو راهی فرصتهای تاریخی تأکید مینهند. او در کارهای خود بیشتر از ساز پیانو بهره میگیرد و دلیل گزیدن این ساز را اینگونه برمیشمرد که «این ساز باعث خستگی مردم نمیشود و گاهی اوقات میتواند جایگزینی برای یک ارکستر کامل باشد، گاهی اوقات نقش فقط-ضربی داشته باشد و گاهی اوقات هم نقش هارمونیک یا ملودیک که هر ساز دیگری این ویژگی را ندارد». نویسندگان البته از نسبتهای مختلف میان نوع اقتصاد و نحوهی قدرت غافل نیستند و در موارد متعددی ترکیبهایی مختلف از این نسبت با خود ویژگیها را عرضه میدارند و به تبیین جملگی آنها در دایرهی همان تز مرکزی برمیخیزند. Manoto TV. بایگانیشده از اصلی در ۳۰ آوریل ۲۰۲۱.
بخش فارسی بیبیسی. بایگانیشده از اصلی در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۴. کوه شاه لاله زار نیز با ارتفاع ۴۴۰۰متر در نزدیکی بخش لاله زار قرار دارد. اما با کشتهشدن او و سرنگونی شاهنشاهی ساسانی، چون شاه دیگری بر سر کار نیامد، تا امروز سالیان گاهشماری زرتشتی از آغاز شاهی یزدگرد شمرده میشود. امروز چهارشنبه ۲ شهریور سال ۱۴۰۱ و اوقات شرعی به شرح زیر می باشد: تقویمهای رسمی شناخته شده در جهان اعم از خورشیدی، قمری و میلادی است. آخرین کاراکتر و نمادی که بهطور رسمی توسط باشگاه معرفی شد، «شیر زرد» است. نماینده پیشین ایران در آژانس بینالمللی اتمی تأکید کرد: قطعنامههای آژانس از بعد حقوقی جنبه لازمالاجرایی ندارد حتی اگر به تصویب برسد، البته امیدوارم که کشورهای غربی و آمریکایی سر عقل بیایند و از ثبت رسمی این قطعنامهشان خودداری کنند چراکه میدانند این موضوع منجر به پیچیدهتر شدن اوضاع خواهد شد و امیدوارم این کار مخرب را انجام ندهند. همچنین ممکن است مواردی در تقویم قمری یافت شودکه تاریخ قمری امروز ایران با تاریخ قمری برخی کشورهای عربی یاسایر نقاط جهان ۱ روز اختلاف داشته باشد و البته این تفاوت تاریخ قمری ، بدلیل روشهای متنوع کبیسه گیری سالهای قمری و متفاوت بودن زمان روئیت هلال ماه درکشورهای دیگر میباشد.